Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:108
TÝDEN:825
CELKEM:169395
Pro rodič předškoláčků
Vážení a milí rodiče předškoláčků
Blíží se termín zápisu dětí do základní školy. Je nám moc líto, že jsme s dětmi nemohly zajít do školy, tak jak to obvykle děláme. Mrzí nás, že Vy i děti přijdete o velký zážitek, který zápis do školy představuje. Některým z Vás bude jistě chybět i osobní kontakt s paní učitelkou ve škole a její pohled na vaše dítě.
V průběhu roku jste měli příležitost sledovat rozvoj a pokroky vašeho dítěte. Mnoho rodičů využilo možnost konzultace s třídními učitelkami, případně se obrátilo na školního psychologa či pedagogicko-psychologickou poradnu, aby posoudili stupeň přípravy dětí do školy.
Chcete si ověřit či potvrdit, že je vaše dítě zralé pro vstup do školy? Zkuste si odpovědět na otázky, použít můžete i pracovní listy.
Máte-li jakýkoliv dotaz, obraťte se na třídní učitelky.
Pohyb
Běhá, skáče, leze, překonává překážky. Pochopí a respektuje pravidla při hrách. Umí přesně napodobit pohyb (zrcadlo).
Ovládá i drobné a jemnější pohyby rukou, prstů. Dovede se obléknout, svléknout, uložit si věci. Zapne zip, knoflíky, zaváže kličku. Správně drží příbor. Stříhá, lepí, modeluje, dovede přebrat a vytřídit drobné předměty.
Tužku drží správně (špetkový úchop). Vedení čáry a pohyb tužky jsou plynulé, nevrací se zpět, nepřerušuje pohyb.Na tužku tlačí přiměřeně. Zvládne kruhový tvar (klubíčko, sluníčko), krátké i dlouhé rovné, šikmé i vodorovné čáry, obloučky, vlnovky, lomené čáry.
Řeč
Vyslovuje všechny hlásky čistě. Výjimku tvoří Ř, R.
Mluví plynule, v přiměřeném tempu. Dokáže zformulovat své myšlenky.
Vypráví své zážitky, dovede převyprávět krátký příběh, pohádku.
Slovo rozdělí na slabiky, vytleská je, najde jedno nebo víceslabičná slova.
Určí hlásku na začátku slova, později na konci slova.
Pozná slova opačného významu (krátký - dlouhý).
Slova, která stejně znějí, ale mají jiný význam (koruna – královská, na stromě, mince…).
Slova, která znějí jinak, ale mají podobný nebo stejný význam (déšť – liják).
Umí vést dialog, správně reaguje na otázky, umí na ně odpovědět.
Počítání
Spočítá předměty do deseti.
Určí, kde je stejně, víc, míň předmětů, o kolik.
Pozná číslice do devíti + 0, dokáže k nim přiřadit počet předmětů.
Určí, co nebo kdo je v řadě první, poslední, kdo/co je před, za.
Seřadí obrázky podle posloupnosti – co bylo nejdřív, jak to pokračovalo, čím to končí.
Ví, kde je nahoře, dole, mezi, uprostřed, před, za, vedle, vpravo, vlevo v prostoru i na ploše papíru.
Orientuje se v bludišti, najde a určí různě dlouhé cesty. Luští hádanky.
Třídí předměty podle určeného kritéria – barva, tvar, velikost, věcné souvislosti (co k sobě patří).
Pozná a pojmenuje základní geometrické tvary – kruh, čtverec, obdélník, trojúhelník. Vyhledá ve svém okolí předměty, které se těmto tvarům podobají.
Soustředění, práceschopnost
Dítě se dovede soustředit přiměřeně dlouhou dobu na zadaný úkol (dovede soustředěně pracovat asi 10 minut).
Pozná a rozliší detaily, chybějící části dokáže doplnit, určí, co kam nepatří.
Přijme i méně atraktivní úkol.
Umí pracovat samostatně bez přímého dohledu dospělého. Pracuje v přiměřeném tempu.
Splněný úkol si dovede překontrolovat, případně najde a opraví chybu.
Na pochvalu, uznání i chybný postup reaguje přiměřeně.
149_4---analyticko-synteticka-cinnost.pdf (379.87 kB)
Svátek má Rostislav
Zítra má svátek Marcela
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:108
TÝDEN:825
CELKEM:169395
„Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce…“ Robert Fulghum