MŠ Velký Osek
Mateřská škola
Velký Osek

RVP,cíle, záměry

Rámcový vzdělávací program – předškolní vzdělávání

Vzdělávací obsah je v RVP – PV uspořádán do pěti oblastí:

1. Dítě a jeho tělo - biologická oblast

2.Dítě a jeho psychika - psychologická oblast

  • Jazyk a řeč
  • Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
  • Sebepojetí, city, vůle

3. Dítě a ten druhý - interpersonální oblast

4.Dítě a společnost - sociálně – kulturní oblast

5.Dítě a svět - environmentální oblast – životní prostředí, okolí člověka, vnější podmínky pro život

Instituce poskytující předškolní vzdělávání, resp. jejich pedagogové, by měli sledovat při práci tyto rámcové cíle – záměry:

  1. Rozvíjení dítěte, jeho učení a poznání
  2. Osvojení základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
  3. Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí

Záměrem PV je rozvíjet každé dítě po stránce fyzické, psychické i sociální a vést je tak, aby na konci svého předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností způsobilou zvládat, pokud možno aktivně a s osobním uspokojením, takové nároky života, které jsou na ně běžně kladeny (zejména v prostředí jemu blízkém tj. rodiny a školy) a zároveň i ty, které ho v budoucnu nevyhnutelně čekají.

Rámcový vzdělávací program předškolní vzdělávání
Cíle – záměry

Dítě a jeho tělo – oblast biologická

Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti biologické je stimulovat a podporovat růst a neurosvalový vývoj dítěte, podporovat jeho fyzickou pohodu, zlepšovat jeho tělesnou zdatnost i pohybovou a zdravotní kulturu, podporovat rozvoj jeho pohybových i manipulačních dovedností, učit je sebeobslužným dovednostem a vést je k zdravým životním návykům a postojům.

Dítě a jeho psychika – oblast psychologická

Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti psychologické je podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost a odolnost dítěte, rozvoj jeho intelektu, řeči a jazyka, poznávacích procesů a funkcí, jeho citů i vůle, stejně tak i jeho sebepojetí a sebenahlížení, jeho kreativity a sebevyjádření, stimulovat osvojování a rozvoj jeho vzdělávacích dovedností a povzbuzovat je v dalším rozvoji, poznávání a učení. Tato oblast zahrnuje tři „podoblasti“: 1. Jazyk a řeč, 2. Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace, 3. Sebepojetí, city a vůle.

Dítě a ten druhý – oblast interpersonální

Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti interpersonální je podporovat utváření vztahů dítěte k jinému dítěti či dospělému, posilovat, kultivovat a obohacovat jejich vzájemnou komunikaci a zajišťovat pohodu těchto vztahů.

Dítě a společnost – oblast sociálně – kulturní

Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti sociálně – kulturní je uvést dítě do společenství ostatních lidí a do pravidel soužití s ostatními, uvést je do světa materiálních i duchovních hodnot, do světa kultury a umění, pomoci dítěti osvojit si potřebné dovednosti, návyky i postoje a umožnit mu aktivně se podílet na utváření společenské pohody ve svém sociálním prostředí.

Dítě a svět – oblast environmentální

Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti environmentální je založit u dítěte elementární povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí – počínaje nejbližším okolím a konče globálními problémy celosvětového dosahu a vytvořit elementární základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte k životnímu prostředí.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Svátek

Svátek má Iveta, Slavoj

Zítra má svátek Medard

Aktuální počasí

dnes, středa 7. 6. 2023
jasno 23 °C 10 °C
čtvrtek 8. 6. jasno 23/11 °C
pátek 9. 6. jasno 25/11 °C
sobota 10. 6. zataženo 24/14 °C

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:2
DNES:37
TÝDEN:276
CELKEM:128200

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Obec Velký Osek

„Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce…“ Robert Fulghum