Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:246
TÝDEN:3089
CELKEM:236819
Vzdělávací obsah je v RVP – PV uspořádán do pěti oblastí:
1. Dítě a jeho tělo - biologická oblast
2.Dítě a jeho psychika - psychologická oblast
3. Dítě a ten druhý - interpersonální oblast
4.Dítě a společnost - sociálně – kulturní oblast
5.Dítě a svět - environmentální oblast – životní prostředí, okolí člověka, vnější podmínky pro život
Instituce poskytující předškolní vzdělávání, resp. jejich pedagogové, by měli sledovat při práci tyto rámcové cíle – záměry:
Záměrem PV je rozvíjet každé dítě po stránce fyzické, psychické i sociální a vést je tak, aby na konci svého předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností způsobilou zvládat, pokud možno aktivně a s osobním uspokojením, takové nároky života, které jsou na ně běžně kladeny (zejména v prostředí jemu blízkém tj. rodiny a školy) a zároveň i ty, které ho v budoucnu nevyhnutelně čekají.
Rámcový vzdělávací program předškolní vzdělávání
Cíle – záměry
Dítě a jeho tělo – oblast biologická
Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti biologické je stimulovat a podporovat růst a neurosvalový vývoj dítěte, podporovat jeho fyzickou pohodu, zlepšovat jeho tělesnou zdatnost i pohybovou a zdravotní kulturu, podporovat rozvoj jeho pohybových i manipulačních dovedností, učit je sebeobslužným dovednostem a vést je k zdravým životním návykům a postojům.
Dítě a jeho psychika – oblast psychologická
Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti psychologické je podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost a odolnost dítěte, rozvoj jeho intelektu, řeči a jazyka, poznávacích procesů a funkcí, jeho citů i vůle, stejně tak i jeho sebepojetí a sebenahlížení, jeho kreativity a sebevyjádření, stimulovat osvojování a rozvoj jeho vzdělávacích dovedností a povzbuzovat je v dalším rozvoji, poznávání a učení. Tato oblast zahrnuje tři „podoblasti“: 1. Jazyk a řeč, 2. Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace, 3. Sebepojetí, city a vůle.
Dítě a ten druhý – oblast interpersonální
Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti interpersonální je podporovat utváření vztahů dítěte k jinému dítěti či dospělému, posilovat, kultivovat a obohacovat jejich vzájemnou komunikaci a zajišťovat pohodu těchto vztahů.
Dítě a společnost – oblast sociálně – kulturní
Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti sociálně – kulturní je uvést dítě do společenství ostatních lidí a do pravidel soužití s ostatními, uvést je do světa materiálních i duchovních hodnot, do světa kultury a umění, pomoci dítěti osvojit si potřebné dovednosti, návyky i postoje a umožnit mu aktivně se podílet na utváření společenské pohody ve svém sociálním prostředí.
Dítě a svět – oblast environmentální
Záměrem vzdělávacího úsilí pedagoga v oblasti environmentální je založit u dítěte elementární povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí – počínaje nejbližším okolím a konče globálními problémy celosvětového dosahu a vytvořit elementární základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte k životnímu prostředí.
Svátek má Miloš
Zítra má svátek Zora
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:246
TÝDEN:3089
CELKEM:236819
„Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce…“ Robert Fulghum